2011. március 7., hétfő

víziautó

Gróf Spanyol Zoltán és a "víziautó"

Már annyian linkelik, lájkolják Gróf Spanyol Zoltán "találmányát", hogy kénytelen vagyok írni róla.

Ez a "találmány" nagyvonalakban arról szól, hogy elbontja a vizet, aztán abból energiát nyer. Azt nem is igazán tudom kifejteni, hogy energiát most termel? vagy csak szímplán vizet bont? esetleg a vízbontás végtermékeiből nyert "valami"-ből lesz energia? mert erről soha sehol nem esett szó.

Én magam is sokat foglalkoztam energetikával, nagyon sok infót is szereztem erről. Sőt a vízbontásról is van gyakorlati tapasztalatom. Éppen ezért a gróf úr több előadásán is voltam, pont azért, hogy erre választ kapjak. De mindhiába.
Érdekes módon előadásai során, amikor konkrét, szakmai kérdések kerültek előtérbe, akkor megpróbált engem, vagy mást lejáratni, és kitérő választ adott... És immár ennek 8 éve...
Egyébként akkor tele volt a könyvtár tetőtere a hallgatókkal, de a végére csak páran maradtunk.
Az is elgondolkodtató, hogy ennyi idő óta még mindig csak itt tart ez a hókusz-pókusz.

Első kérdés:
Ha valakinek van egy olyan találmánya, ami "világot rengető", akkor ő "laikus" emberek előtt parádézna, televízió kamerái előtt, járva az országot, házalva?
Miért mindig csak "laikus" emberek a közönsége? Miért? Mert nem kérdeznek vissza? Mert szájtátva figyelik? És a média miért "csak" un. közéleti szinten foglalkozik vele? Szakmai szinten nem?
Az biztos, hogy rengeteg befektető lenne akár itt Magyarországon is, akik örömmel fektetnének bele, ha lenne értelme.

Második kérdés:
Ez egy kicsit mélyrehatóbb.
Ha jól értem, akkor kémiai szinten történik az energia kivétel. Égetéssel.
De mi az az égés? Mi az égés folyamatának lényege?
Elárulom: Az égés nem más, mint oxigénnel való egyesülés! Ennyi.
Ahogy az elején is írtam, amikor elbomlik a víz, mi keletkezik? Mi az energiahordozó? Jól értem, hogy a hidrogén? Vagy mi? Mert az oxigén az nem energia hordozó! (hacsak nem kompresszorban használjuk sűrített levegőnek)

De mi is zajlik le egy ilyen vízbontáskor?
Mindannyian tudjuk, hogy a víz molekulában lévő atomok un. kovalens kötéssel kapcsolódnak össze. Ez a kémiában az egyik legstabilabb kötés. Ennek felbontásához viszonylag nagy energia szükségeltetik. Megoldható természetesen, csak nem gazdaságos. Tetszik, vagy nem, ez tény!
A másik ilyen kémiai kötés az un. ionos kötés. Ha jól értettem valami ilyesmiről "vetít" Gróf Spanyol Zoltán úr, amikor elbontja a vizet. Tehát ionmolekulák keletkeznek, amit később eléget, és ezzel termel energiát. Az ionmolekula önmagában az egyik leglabilisebb állapot.
A természetben minden anyag a stabilitásra törekszik. Ez is tény.
Tehát: Gróf Spanyol Zoltán úr elbontja a kovalens kötéssel összekapcsolt vízmolekulát viszonylag nagy energia bevonással!!! Majd a keletkezett labilis "keveréket" elégetve energiát von ki. Húha! Nem semmi! Csak a keletkezett energia sokkal kevesebb, mint amit felhasznál.
Ha jól megfigyelitek, akkor minden felvételén ott van a háttérben egy inverteres hegesztőgép. Ez nagy frekvenciát állít elő. Ezzel történik a "varázslat". Egy ilyent kb. 30 ezer forintért vehettek az OBI-ban. De ahogy elnézem a felvételeket, nem is valami nagy hatékonysággal történik a vízbontás. Sokkal nagyobb lenne a hatásfok, ha a Gróf úr platina elektródákat használna. Legalább is komoly mérnökök ezzel csinálják, és még így sem elég hatékony, hogy többlet energia keletkezzen!
Energia megmaradás törvénye!!!
Ezt a tételt még Albert Einstein is csak megerősíteni tudta az Általános Relativitás elméletével. Ugyanis többlet energia csak atomi szinten keletkezik, un. magfúzióval, mint a nap esetében. Ehhez vagy nagy energia kell, vagy hatalmas tömeg! Komoly fizikusok keresik ennek a folyamatnak a lényegét.
Ezért építették a genfi Nagy Hadron Ütköztetőt.
Földi körülmények közt sem gazdaságos a fúziós reaktorokból nyert energia a bevitt energiához képest (kísérletek folynak un. hideg fúziós eljárásokra, de az még nagyon gyerek cipőben jár).

Mégegyszer: Először energiát visz be, hogy szét szakítson stabil víz-molekulát, aztán a keletkezett oxigén és hidrogén ionokat egyesíti! Érthető? Tehát energia bevitel, majd ismét egyesülnek a keletkezett ionok, ami a végén ismét víz. Hogy a francban keletkezik itt többlet energia??? Erre még nem kaptam választ! De, ha valaki tudja, akkor üzenjen!
Ez olyan, mintha feltekernénk kerékpárral egy dombra, aztán a másik oldalon a lejtőn legurulunk. Keletkezett többlet energia? Szerintem nem. Namost a gróf úr csak ezen lejtőn lévő "legurulást reklámozza".

Most hallom, hogy: "de hiszen szabadalom, meg minden...!"

Azt tudni kell, hogy minden szabadalmi hivatal elsősorban jogi úton oltalmaz. Igen, megvizsgálják ügyintézők is, de az is inkább csak jogi formában. Valamikor ausztrál egyetemisták levédték a tüzet, mint szabadalmat. Ezt azért tették, hogy rávilágítsanak a szabadalmi hivatalok joghézagaira. De le lehet védeni eljárást, formát, márkát, elvet...stb. Azt tudtátok, hogy a Windows fejlécében lévő kék csík is szabadalmi oltalom alatt áll? Sőt levédték a fejben-sakkozást is! Ennyit erről.
Elárulom: szinte bármi levédhető, csak pénz kell hozzá, meg egy jó ügyintéző.
Azt nem tudom, hogy a Gróf úr "szabadalma" mit takar, mert csak mindig az oklevelet mutogatja.

Ja és mégegy dolog: Nincs véletlenül a Gróf úrnak egy alapítványa, ahova várja a felajánlásokat?
Elárulom: Van! A neve: Vízenergia Alapítvány. Rá lehet keresni a neten.
Minden ember ide befizethet, ha akar. Ezt mindig el is mondja az országjáró kampánya során.

Még néhány gondolat a videókkal kapcsolatban:
Normál benzinmotor esetében nem 1:15 a helyes benzin-levegő súlyarány, ahogy ő állítja, hanem 1:16!
Aztán, a fosszilis üzemanyagokban (benzin, gázolaj, földgáz, stb.) ami szén-hidrogénekből áll, nem csak a hidrogén ég el, ahogy ő állítja! De nem ám! Bizony a Szén is! És éppen ez az, amiért nagy a kalória értéke. Ebből keletkezik a szén-dioxid (CO2), szén-monoxid (CO). Sőt, még a levegőben lévő nitrogén is oxidálódik (NO), de ezt most hagyjuk.
Még, hogy átépíthető a normál személygépkocsi ilyen "izés" működésűvé? De hogyan termel ilyen gyorsan elég mennyiségű hidrogént? Ez komoly konstruktőröknél is a fő probléma gyökere. Ilyen gyorsan, ekkora mennyiségben nem lehet előállítani a helyszínen.
Azt is állítja, hogy kevesebb lesz a fogyasztás, mert a hidrogén égéshője magasabb, mint a benziné. De könyörgöm: a benzin is tartalmaz hidrogént! Méghozzá molekulánkként többet is. A szénről meg el is feledkezünk?

Szóval vannak itt kérdőjelek erősen. Jó volna, kicsit tudományosan összeszedettebbek lennének a riportok.

Nincsenek megjegyzések:


A szürke mezőben lévő 'megjegyzések'-re kattintva írhattok észrevételeket, megjegyzéseket.